HTML

Friss topikok

  • freddyD: A gondolataid nem helytelenek, de kiegészíteném pár dologgal: 1. Azzal, hogy nem itt készülnek a ... (2011.06.21. 12:47) A kalózkodás ára
  • babyy_love: Egyetértek Veled...néhány embert bárhogyan is próbálunk elfelejteni, nem sikerülhet. "Sokszor go... (2011.05.17. 11:25) Facebook dili

Linkblog

Elmélkedés a mai játékiparról

2011.06.05. 16:27 :: Proopheet

Mint említettem ballagásomra beruháztam egy erősebb laptopra, jóval erősebb konfig mint a néhai számítógépem, magyarul minden jobb benne és ahogy az lenni szokott el is kezdtem rá feltenni az összes olyan játékot ami eddig nem ment, vagy ha ment is szaggatott vagy egyszerűen játszhatatlan volt. Elképzeltem magamban, hogy ez kábé fog tartani olyan egy hétig amikor is ráunok az összesre és előveszem a régi klasszikusokat, és mit ad Isten, igazam lett.

Nem nagyon vagy egy játék-guru, inkább a filmeket szeretem és bevallom őszintén, az általam játszott játékoknak jó ha csak az 1/3-át vittem végig, a többit egész egyszerűen azért nem mert vagy már az első pályán elment a kedvem vagy olyan borzalmasan hosszúnak vagy unalmasnak találtam, esetleg nehéznek, (bár ez nálam sose demotiváló tényező) hogy feladtam. Most pedig felsorolom villám-kritikákba a játszott játékokat amik Nekem újdonságnak számítottak, egy FreddyD mester fél értékelésben:

Call of Duty - Black Ops - Sosem maradtam le a CoD branddel, mindig tudtam éppen melyik van műsoron, és igazából a legjobb lövöldözős FPS-ként tartom számon a szériát, kivételt képez ez alól a World at War (Amit csak Jack Bauer hangja miatt játszottam) és a mostani Black Ops. Nálam egy játéknál a TÖRTÉNET az ami számít. Engem ilyennel, hogy grafika meg multi elég nehéz megfogni, csak a sztori az amit egy játékban tudok úgy igazából értékelni. Nos a Black Ops-nak nagyon jó sztorija van, viszont ez elvész az állandó hentelés alatt. Persze FPS-nél mit vár az ember, de érdekes módon a Modern Warfare alatt egyszer sem éreztem azt amit a Black Ops alatt szinte állandóan... megyek ölök megyek ölök. A sztori az megy a háttérben de igazából annyira a háttérben, hogy nem is érezni. Különbséget sem tudok tenni a két single player karakter között, és tényleg ez az egész Vietnam-os atmoszféra egyszerűen nem jön át. De az is szerepet játszhat, hogy nálam az FPS-ek nem foglalnak el akkora helyet a szívemben, mint mondjuk az akció-kaland játékok. 60%

Just Cause 2. - Egy kiváló SandBox játék. A sztorival, igazából van de akkora 10 perces tákolmány az egész, hogy emiatt nem játszanék vele. Ez egy olyan játék ahol mész, hentelsz, rombolsz és azt csinálsz amit akarsz. Nem is céltudatosan játszok vele én sem, csak ha úgy ki akarok kapcsolni belépek, autózok, helikopterekből kiugrálok, bázisokat támadok és stb. Igazából minden játéknak ez lenne a célja, a szórakoztatás, de hozzá kell tenni, hogy nem ilyen formában. Talán ez az egyetlen játék aminek a sztorija bűn rossz, de ennek ellenére többször előveszem és játszani tudok vele. Igazából nevezhetném egy Joker-szimulátornak is, mert a játékban az elsődleges cél a káosz teremtés... na igen. Szóval ez egy igazi no-brain mész és csinálsz amit akarsz game.   81%

Star Wars - The Force Unleashed - Mint az egyik legnagyobb SW fan a Földön azt kell mondjam többet vártam ettől a játéktól, de hozta a kötelezőt és méltó helyre talált a Star Wars világában. Jó játék, jó sztori, látványos akció, baró erő-felhasználások, ég a grafika is jó de sosem fog elérni a Jedi Kight szintjére amit még a mai napokban is sokszor feltelepítek és újra meg újra végigviszem. Szóval TFU szép vagy, jó vagy de elég felejthető, valószínűleg nem fogom annyiszor végigtolni mint a Jedi Knight szériákat. 75%

Assassin's Creed II és Brotherhood - Ehhez nem is fűzök kommentárt, az új generációs játékok közül a legjobbak, nem csak a Ubisoft legerősebb címei hanem szerintem a Mafia mellé tornázták fel magukat az elmúlt években. Zokszó nincs rájuk, minden tökéletes 97%

Portal 2 - Kettő darab nap alatt végigvittem, CSISZOLATLAN GYÉMÁNT. Az egy méltó folytatása, TÖKÉLETES! A sztori valami eszméletlen, a játékmenet szintúgy, úgyhogy érettségi után, kezdem előlről. 101%

Mafia II. - Az évezred csalódása számomra. Nem lett olyan mérhetetlenül szar sőt, egy egész jó játékot kaptunk de ezt az egy fényében, azt kell, hogy mondjam eléggé siralmas. Ha úgy jelent volna meg a játék, hogy, mit tudom én Empire Bay Chornicles, most mondtam egy címet azt mondanám nagyon j játék, de ez mint Mafia... szomorú, hogy annyi idő után ezzel rukkoltak elő, még egyszer mondom jó a játék, de rövid és... egyszerűen a hangulata sem jön át. Nagyon sokat bíztam ebben a játékban, de sajnos nem hozta a Mafia szintjét, túl magasra tették a lécet. De érdemes kipróbálni, de nem lesz annyira játszva mint az egy az biztos. 70%

Crysis 2. - Erről a játékról ez a sor szöveg jutott az szembe: nagyobb a füstje mint a lángja. Az előzetesek oltári jók lettek, New York-i játéktér ami miatt mindenképp ki szerettem volna próbálni, de sajnos tipikus engine mutogatós játék. Nem arra koncentráltak a készítők, hogy jó játék legyen, hanem arra, hogy minél jobban nézzen ki. Nem tagadom az első pár pálya után be is fejeztem mert semmi értelmét nem láttam tovább menni. Talán egyszer újra megpróbálom, de akkor se a Crysis feeling miatt hanem NYC miatt lesz. 60%

Összefoglalva mindenki láthatja, két játék kivételével egyiktől se vágódtam hanyatt. Régen, ha kijött egy GTA, gondolok itt a Vice City-re és a San Andreasra, toporzékolva vártam, ha kijött nem hogy hetekig, hónapokig volt fent, volt hogy rendszer újraformázástól újraformázásig. Voltak régen is szar játékok, de jóval kevesebb és nem a nosztalgia miatt mondom, hanem úgy tényleg a befektetett energia, hogy nem az volt az elsődleges cél, hogy minél valósághűbb játékot adjanak ki, hanem az, hogy egy értékelhető és szórakoztató játékot kapjunk. Rengeteg olyan játékot tudnék mondani aminek elég volt két CD a tárolásra, mint egy mai több gigás, atomerőműt igénylő játékot.

Összefoglalva, rossz nézni merre tartanak a játékok, már némelyik mellett tényleg csak az szól, hogy jó a grafikája de akinek ennyi elég egy játékhoz azt nem tudom megérteni, annyi erővel nézzen egy filmet, ha csak ez számít. Remélem, ez változni fog, és természetesen nincs még minden veszve, hiszen ma is készülnek korszakalkotó címek, mint például az Assassin's Creed vagy a Portal sorozat.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://proopheet.blog.hu/api/trackback/id/tr992959384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása